وبلاگ بچه های هوشبری ساری

سلام!این وبلاگ به همت دانشجویان کارشناسی پیوسته هوشبری(ورودی نیمسال اول 89) دانشگاه علوم پزشکی مازندران ایجاد شده!همین....

وبلاگ بچه های هوشبری ساری

سلام!این وبلاگ به همت دانشجویان کارشناسی پیوسته هوشبری(ورودی نیمسال اول 89) دانشگاه علوم پزشکی مازندران ایجاد شده!همین....

اهمیت روش بیهوشی کمتر از عمل جراحی نیست

   شاید کمتر کسی به تاثیر روش بیهوشی بر نتیجه عمل واقف باشد. اما باید گفت تاثیر شیوه های بیهوشی به نتیجه عمل یکی از مباحث مهم در جوامع علمی و دانشگاهی به شمار می رود.

به تعبیری آماده سازی بیمار قبل از عمل و شناسایی بیمار توسط متخصص بیهوشی از نظر مسائلی همچون بیماری های زمینه ای، از جمله بیماری های قلبی _ ریوی، دارو های مصرفی و عوارض مختلف بسیار اهمیت دارد.دکتر قیامت در این زمینه می گوید: بعد از شناسایی و آماده سازی بیمار و اصلاح بیماری های زمینه ای در حد مطلوب با تعیین ریسک بیهوشی، بیمار به اتاق عمل آورده می شود.وی ادامه می دهد: براساس ارزیابی هایی که توسط متخصص بیهوشی انجام می پذیرد روش بیهوشی مناسبی که با بیماری های زمینه ای بیمار و دارو های وی تداخل نداشته باشد، برای وی انتخاب می شود.رئیس هشتمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین المللی بیهوشی تصریح می کند: پس از عمل با استفاده از روش های مختلف از بین بردن درد که «سرویس کنترل درد حاد پس از عمل» نام دارد وضعیت بیمار کنترل و پس از تثبیت وضعیت بیمار وی ترخیص می شود. وی می گوید: طی شدن این پروسه به شکل صحیح، اثر مستقیمی در درمان بیمار و نتیجه عمل دارد. 

به عقیده دکتر قیامت تاثیر عمل بیهوشی و انتخاب شیوه مناسب بر نتیجه عمل به اندازه خود عمل جراحی مهم و حیاتی به شمار می رود.وی می افزاید: به تعداد بیماری های زمینه ای روش های متفاوت بیهوشی وجود دارد که همین امر فرایند بیهوشی را با پیچیدگی روبه رو می سازد. این متخصص بیهوشی با اشاره به اینکه غفلت از بیمار حین بیهوشی منجر به صدمات و عوارض جبران ناپذیر و در مواردی مرگ و میر بیماران می شود، بر ضرورت توجه به این رشته بیش از پیش تاکید می کند.دکتر قیامت در مورد مزایای دارو های جدید بیهوشی اظهار می دارد: مهم ترین مزیت دارو های بیهوشی جدید اثر کوتاه مدت بیهوشی و بازگشت فرد به حالت عادی پس از انجام عمل جراحی، عوارض کمتر و برطرف شدن حالت هایی از قبیل خواب آلودگی پس از عمل است.به عقیده وی، دارویی از نظر علم بیهوشی ایده آل است که پس از انجام عمل جراحی، بیمار بتواند فعالیت و کارایی روزمره خود را از سر گرفته و حالت هایی از قبیل تهوع، استفراغ و خواب آلودگی نداشته باشد.رئیس انجمن بیهوشی ایران یاد آور می شود: عوارض دارو های قدیمی بیهوشی به گونه ای بود که فرد پس از انجام عمل بیهوشی تا چند روز قادر به انجام فعالیت هایی که انجام آن دقت و ظرافت خاصی را می طلبد نبوده، اما دارو های جدید به گونه ای ساخته شده که فرد در مدت زمان کوتاهی پس از انجام عمل جراحی می تواند، فعالیت های عادی خود را از سر گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد