وبلاگ بچه های هوشبری ساری

سلام!این وبلاگ به همت دانشجویان کارشناسی پیوسته هوشبری(ورودی نیمسال اول 89) دانشگاه علوم پزشکی مازندران ایجاد شده!همین....

وبلاگ بچه های هوشبری ساری

سلام!این وبلاگ به همت دانشجویان کارشناسی پیوسته هوشبری(ورودی نیمسال اول 89) دانشگاه علوم پزشکی مازندران ایجاد شده!همین....

آیا ضد چروک‌ها باعث اختلالات هورمونی می‌شوند؟

آیا ضدلک‌ها و ضدچروک‌ها وقتی برای درازمدت استفاده شوند، باعث اختلالات هورمونی می‌شوند؟ استفاده از ضدچروک‌ها را از چه سنی توصیه می‌کنید؟

ترکیبات کرم‌ها و لوسیون‌های ضدچروک شامل مواد آلفاهیدروکسی اسید AHA، پلی هیدروکسی اسید PHA، رتینوئیدها با فرمول رتینول، سلینوم، مواد کلاژن پلاستین ترکیبات هورمونی نیستند لذا در کوتاه مدت یا بلندمدت تاثیری در میزان هورمون‌های بدن ندارند و سالم‌ترین مواد در درمان و پیشگیری چروک‌های پوستی هستند. به‌طور معمول بعد از سن 25 سالگی که روند تخریب الیاف کلاژن و الاستین پوست تسریع می‌شود و ساخت و ساز آنها کاهش می‌یابد، می‌توان از کرم‌های پیشگیری از چروک‌های پوستی استفاده کرد ولی بسته به نوع شغل بیمار از نظر میزان تابش نور آفتاب به پوست و وضعیت ژنتیکی فرد می‌توان چند سالی زودتر یا دیرتر شروع کرد. لازم به یادآوری است ترکیبات فوق در پیشگیری از چین و چروک‌های پوستی موثرند و در چروک‌های عضلانی پوست که وابسته به میمیک چهره افراد است و عضلات صورت شکسته می‌شوند مانند چین اخم اثر زیادی ندارند. در این افراد ضمن آموزش جهت کنترل میمیک عادتی چهره می‌توان از ترکیبات سم بوتولنیوم استفاده کرد. این ترکیب هم‌چون هورمونی نیست، تغییری در میزان هورمون‌های بدن ایجاد نمی‌کند.

چروک‌های پوستی، علاوه بر خصوصیت ژنتیکی به عوامل محیطی هم بستگی دارد که بهتر است برای داشتن پوستی سالم از آنها پرهیز کنیم. نور آفتاب، استرس و تغذیه بد جزء مهم‌ترین آنهاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد